http://www.yekbux.com/includes/img/stat/?e=886263834

کــــلــبه تــنــهایــی مــا

عاشقانه

چرا نباید خودمان را با دیگران مقایسه کنیم؟

نوشته شده توسط: صابر پورمیرباقریان در ۱۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۱
 

the-key-to-success-not-comparing-yourself-to-others

 

به گزارش آلامتو و به نقل از سپیده دانایی؛ چمن همسایه همیشه سبزتر است. من هم این تجربه را داشته‌ام، وقت گشتن در شبکه‌های اجتماعی، گفت‌و‌گو با دوستان، دیدن آدم‌های موفق این طرف و آن طرف. همین وقت‌هاست که آن احساس آرام‌آرام به درون ذهن می‌خزد که «من کمم»، به اندازه کافی انگیزه ندارم، لازم است بهتر باشم.

این طور که به نظر می‌رسد ما معمولا روی افرادی متمرکز می‌شویم که به نظر از ما موفق‌تر بوده‌اند، نه روی خودمان یا آنهایی که گرفتاری بیشتری دارند.

با خودمان فکر می‌کنیم، «اگر می‌توانستم کاری که او می‌کند بکنم، پول خرید یک خانه را داشتم که بتوانم در آن راحت زندگیم را بکنم و نگرانی‌هایم برطرف شده‌باشد.»

این عبارت از چند جهت اشکال دارد، اول از همه اینکه نگرانی‌های ما هیچ وقت تمام نخواهد شد. در واقع باید گفت وقتی به سطح مشخصی از زندگی می‌رسید، نگرانی‌هایتان بیشتر خواهد شد؛ چون تلاش خواهید کرد، چیزهایی که دارید نگه‌دارید. اگر خانه بخرید، باید نگران تأسیسات و تعمیراتش باشید؛ اگر ازدواج کنید یا بچه‌دار شوید، باید نگران ایفای نقش‌تان نسبت به خانواده جدید باشید؛ اگر آن شغل جدید را به دست بیاورید، باید نگران درست انجام دادن و پیگیری ملزوماتش باشید.

من خودم ده‌سال با شیزوفرنی زندگی کرده‌ام و پیگیری این‌ها آخرین چیزی است که می‌خواهم نگرانش باشم.

ایراد مقایسه‌کردن بین خودتان با بقیه این است که بقیه اصلا قرار است با شما فرق کنند. هر کس مهارت‌ها، امیال و جاه‌طلبی‌های متفاوتی دارد. زندگی‌هایشان هم متفاوت است. همان‌طور که زندگی شما فرصت‌ها و سختی‌های خودش را دارد، هر کس دیگری هم فرصت‌ها و سختی‌های متفاوت خودش را داشته.

مقایسه‌کردن خودتان با دیگران اساسا دستورالعمل فاجعه است. همیشه کسی خواهد بود که در موقعیت بهتری نسبت به شما بوده باشد یا لااقل اینطور به نظر بیاید. مهم‌ترین مسئله، پیداکردن شادی و رضایت در تلاش‌های خودتان است.

به جای اینکه بابت چیزهایی که نیستید خودتان را ملامت کنید، به چیزی که هستید فکر کنید. قدمی به عقب بردارید و کمی زندگی‌تان را نگاه کنید. احتمالا شما هم سهمی از موفقیت و رشد شخصی در مقابل سختی‌ها و موانع داشته‌اید. عادی و بدیهی فرض‌کردن این نقاط مثبت خیلی راحت است، اما احتمال زیادی هست که شما به نوعی برای اطرافیان‌تان الهام‌بخش باشید. به جای اینکه بابت چیزهایی که نیستید خودتان را ملامت کنید، به چیزی که هستید و چیزی که بدست آورده‌اید فکر کنید.

اگر می‌خواهید برای بیشتر از این تلاش کنید، به دنبال رشد شخصی و پذیرش زندگی‌تان باشید. کمبود پول را با شفقت و قدرشناسی جبران کنید. رفاقت و نوع‌دوستی را ثروت‌های خود کنید.

 

 

منبع : آلامتو

 


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

نوشتن دیدگاه